Rzetelna Firma

Rzetelna Firma - kliknij i sprawdź

Targi Frankfurt

Innovation Award 2016
Wyróżnienie na targach
Frankfurt 2016
za pro­duk­ty GOLO

Gepard Biznesu 2010

Gepardy Biznesu
Gepard Biznesu 2010

Medale MTP

Medal MTP2016
Złoty Medal 2016
MTP dla interfejsu
GOLO
Medal MTP2012
Złoty Medal 2012
MTP dla Testera
X-431 Diagun

Galeria produktów

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 4 gości 

Podnośniki

Stanowi niezbędny element wyposażenia każdego warsztatu samochodowego. Podnośnik jest bowiem urządzeniem, które umożliwia - jak sama nazwa wskazuje - podniesienie pojazdu na pożądaną wysokość. W ten sposób można zdiagnozować przyczynę problemu w pojeździe oraz dokonać niezbędnych napraw. Współcześnie standardem w serwisach samochodowych są podnośniki kolumnowe i nożycowe stanowiące alternatywę dla wykorzystywanych uprzednio stanowisk obsługowych w kanale. Zapewniają:

  • większą dostępność do podwozia pojazdu,
  • większy poziom bezpieczeństwa osób serwisujących auto,
  • konstrukcję odpowiadającą współczesnym zasadom BHP i PIP,
  • bardzo dobre i równomierne oświetlenie stanowiska pracy,
  • szybką i prostą obsługę mechanizmu,
  • możliwość dostosowania do aktualnych potrzeb,
  • możliwość przygotowania kompletnej Stacji Kontroli Pojazdów (określone modele).

Rodzaje i zasada działania

Na rynku dostępny jest szeroki wybór dźwigów samochodowych, do najpopularniejszych rozwiązań należą:

  1. Podnośniki 2-kolumnowe

    Wśród znajdujących się na rynku rozwiązań znajdują się modele elektromechaniczne i elektrohydrauliczne. Te pierwsze wykorzystują do podnoszenia mechanizm składający się ze śruby i nakrętki. Zasadza działania opiera się na obrocie śruby wbudowanej w kolumnę urządzenia, przy czym śruba jest poruszana dzięki przemieszczaniu nakrętki zintegrowanej z łapą. Istotne znaczenie dla prawidłowego działania urządzenia ma właściwe zsynchronizowanie szybkości unoszenia każdej strony pojazdu, dzięki czemu można uniknąć przechyłu pojazdu. W podnośnikach elektromechanicznych nowej generacji wykorzystuje się synchronizację elektryczną. Drugim typem urządzeń z tej grupy są modele elektrohydrauliczne. Wykorzystują dwa siłowniki hydrauliczne zainstalowane w kolumnach, które czerpią energię podczas podnoszenia pojazdu (opuszczanie następuje samoczynnie). W urządzeniach dwukolumnowych występuje podparcie pojazdu w czterech punktach: o progi pojazdu bądź w miejscach wyznaczonych przez producenta.
TLT-235 SBA

TLT-235 SBA

Pod­noś­nik dwu­ko­lum­no­wy z łą­cze­niem dol­nym o noś­noś­ci 3,5 t (au­to­ma­tycz­ny).
TLTE-32 SBA, TLTE-40 SBA

TLTE-32 SBA, TLTE-40 SBA

Pod­noś­nik dwu­ko­lum­no­wy z łą­cze­niem dol­nym o noś­noś­ci 3,2 t lub 4 t (au­to­ma­tycz­ny).
TLT-235 SB

TLT-235 SB

Pod­noś­nik dwu­ko­lum­no­wy z łą­cze­niem dol­nym o noś­noś­ci 3,5 t (pół­au­to­ma­tycz­ny).
 
TLT-240 SCA

TLT-240 SCA

Pod­noś­nik dwu­ko­lum­no­wy z łą­cze­niem gór­nym o noś­noś­ci 4 t (au­to­ma­tycz­ny).
TLT-250 ATC

TLT-250 ATC

Pod­noś­nik dwu­ko­lum­no­wy z łą­cze­niem gór­nym o noś­noś­ci 5 t (au­to­ma­tycz­ny).
 

  1. Podnośniki 4-kolumnowe

    Urządzenia tego rodzaju występują również w wersji elektromechanicznej oraz elektrohydraulicznej. W przypadku pierwszego typu podnośników zasada funkcjonowania jest identyczna jak w urządzeniach dwukolumnowych z tą różnicą, że występuje mechanizm składający się z czterech zespołów śruby i nakrętki. W przypadku konstrukcji elektrohydraulicznych w podnośnikach czterokolumnowych unoszenie pojazdu jest możliwe dzięki jednemu siłownikowi hydraulicznemu zainstalowanemu pod najazdem oraz zespołowi krążków i lin rozmieszczonych także pod kolumnami. Podnośniki 4-kolumnowe pozwalają na przeprowadzenie prac diagnostycznych, naprawczych, a także geometrię kół. Urządzenia dają możliwość stworzenia kompletnej Stacji Kontroli Pojazdów.
TLT-440

TLT-440

Pod­noś­nik czte­ro­ko­lum­no­wy płas­ki o noś­noś­ci 4 t.
TLT-440W

TLT-440W

Pod­noś­nik czte­ro­ko­lum­no­w diag­nos­tycz­ny z dźwig­ni­kiem osi o noś­noś­ci 4 t.
TLT-455

TLT-455

Pod­noś­nik czte­ro­ko­lum­no­wy płas­ki o noś­noś­ci 5,5 t.
TLT-455W

TLT-455W

Pod­noś­nik czte­ro­ko­lum­no­w diag­nos­tycz­ny z dźwig­ni­kiem osi o noś­noś­ci 5,5 t.
 

  1. Podnośniki nożycowe

    Do popularnych modeli nożycowych należą wersje pojedyncze i podwójne. Odznaczają się charakterystyczną budową, przypominającą układ pojedynczych lub podwójnych nożyc. Zapewniają dużą ilość wolnej przestrzeni, gdyż nie wymagają montażu kolumn. Podnośnik pojedynczy nożycowy może być doposażony i stworzyć (podobnie jak wariant 4-kolumnowy) w pełni funkcjonalne stanowisko diagnostyczno-naprawcze. W modelach podwójnych takiej możliwości nie ma. Wpływa na to nieco odmienny charakter zastosowania urządzenia. Wykorzystywane są z reguły jako model tzw. recepcyjny do szybkiej oceny zakresu prac.
TLT-632 AF

TLT-632 AF

Pod­noś­nik no­ży­co­wy pod­pro­go­wy o noś­noś­ci 3,2 t.
TLT-830 WA

TLT-830 WA

Pod­noś­nik no­ży­co­wy diag­nos­tycz­ny o noś­noś­ci 3 t.